10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020

Przygotowaliśmy dla Was listę 10 pozycji najbardziej według nas wartościowych książek o marketingu, by ten okres kwarantanny spożytkować jak najlepiej. Jesteśmy z Wami i życzymy miłej lektury!

Skuteczna reklama na Facebooku, Artur Jabłoński 

10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020 1

To ubiegłoroczna głośna premiera. Książka była rozchwytywana przez agencje marketingowe i social media. W końcu wyszła spod ręki najbardziej cenionego szkoleniowca w dziedzinie reklamy na Facebooku. Autor zawarł w książce wiedzę, metody, przykłady, studia przypadków gotowe do wypróbowania w naszych kampaniach. Jeśli chcecie prowadzić kampanie na Facebooku i Instagramie, to obowiązkowa pozycja.

Księga Adsów 3.0’ – wydana przez agencję Social Tigers

To pozycja niezwykle ceniona w branży i przez przedsiębiorców, którzy chcą wziąć reklamę w swoje ręce. Księga Adsów jest dostępna online. Jest aktualizowana 2 razy w roku. Co w niej znajdziemy? +40 lekcji (wciąż dodawane są nowe) – wszystko, czego potrzebujemy, aby samodzielnie tworzyć i analizować kampanie reklamowe na Facebooku. Po jej zakupie mamy bezterminowy dostęp do materiału oraz wszystkich aktualizacji i rozszerzeń.

Marketerzy kłamią. Potęga autentycznych historii w świecie kłamstwa, Seth Godin

Autor tej pozycji wydał już 18 bestsellerów międzynarodowych. Przewrotnego tytułu Godin użył specjalnie, bowiem w książce jest mowa o mocy autentyczności i o tworzeniu historii przez marketerów. Sam autor, opisując tę książkę, wyznał: To ja kłamałem, nadając książce taki tytuł. Marketerzy nie kłamią. Oni tylko opowiadają historie. To konsumenci są kłamcami. Codziennie wmawiamy sobie nowe kłamstwa: że woda butelkowa smakuje lepiej i warto za nią przepłacać albo że ubrania naszej ulubionej marki są lepsze od innych. A marketerzy, cóż… po prostu dostarczają historie, które z własnej woli uznajemy za wiarygodne. Jaki z tego wniosek? Opowiedz dobrą i prawdziwą historię, a ludzie pokochają Twoją firmę i jej produkty.


Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy, Charles Duhigg

Ta pozycja pomoże w zrozumieniu naszych zachowań, mechanizmów naszych wyborów. A jeśli je poznamy, w naszej marketingowej pracy lepiej będziemy mogli dostosować przekaz do grup docelowych. Zgłębimy tajniki docierania do naszych odbiorców – w taki sposób, aby wybrali właśnie nas.

Nowe zasady marketingu i PR, Scott David Meerman

Jedna z najbardziej wpływowych książek w branży. Autor redefiniuje pojęcia marketingu i PR-u do współczesnego świata, w którym rządzi konsument i przekaz online. Jak skutecznie poruszać się w internetowej codzienności i przekonać do siebie klienta? W skrócie to poradnik – co i jak robić – nie tylko dla marketerów, ale dla samych przedsiębiorców.

Jak marki stają się ikonami, Douglas B. Holt

Ta książka to fantastyczna inspiracja. Jeśli chcemy brać przykład z sukcesów innych, warto zwrócić się ku najlepszym. Co sprawiło, że marki, takie jak Nike, Volkswagen, osiągnęły taką rozpoznawalność i swoich zwolenników, którzy identyfikują się z nimi? W książce autor przeanalizował najbardziej wpływowe marki i ich ścieżki sukcesu. Do czego doszedł? Musisz przeczytać!

Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, Dan Ariely

Ta lektura pozwoli odkryć świat emocji. Jak one stoją za naszymi decyzjami, co je prowokuje? Jak kreować i wywoływać pożądane emocje w przekazach marki? Ale też jak dostosować komunikację do danych emocji, które będą sprzyjać podjęciu danych decyzji? Wiedza niezbędna dla każdego marketera. Ta pozycja jest wstępem do ekonomii behawioralnej, a to w branży marketingu podstawa.

Nie każ mi myśleć, Steve Krug

Mówi się o niej, że to lekcja pokory. Dlaczego? Książka jest o zachowaniach ludzi w internecie i o tym, dlaczego są one inne niż się spodziewamy. Odpowiedź czeka na Was na jej kartach.

Godzina dziennie z Web Analytics: stwórz dobrą strategię e-marketingową, Avinash Kaushik

Książka spod pióra prawdziwego eksperta w dziedzinie analizy danych, nie tylko tych internetowych. Bez względu na to, z jakimi wykresami mamy do czynienia, ta książka pozwoli nam sprawnie przejść przez ich labirynty.

Zakamarki marki, Paweł Tkaczyk

Na koniec naszej listy – co nie znaczy, że jest mniej ważna – książka naszego polskiego autora – Pawła Tkaczyka. Nikomu z branży nie trzeba go przedstawiać, ale jeśli nie czytaliście tej książki, to nie ma co zwlekać. Osoby zaawansowane ugruntują swoją wiedzę, a dla początkujących będzie to solidna dawka niezbędnych wiadomości. 

A Wy jakie książki polecacie? Podzielcie się swoimi typami w komentarzach!

2 thoughts on “10 najlepszych marketingowych książek: wybór na rok 2020

  • Arek

    Księga Adsów 🙂 bardzo dobra

    Odpowiedz
  • Paweł Tkaczyk

    Dzięki wielkie za ujęcie w zestawieniu 🙂

    Odpowiedz

Leave a ReplyCancel reply