Marketingowe nowości 1/19

image title

Grafika Google zostanie zintegrowana z siecią wyszukiwania. Do tej pory należała ona do sieci Search Network Partner, a po zmianie stanie się częścią własnej sieci wyszukiwania. Oznacza to, że w grafice Google pojawią się reklamy zakupowe. Do tej pory taką opcję trzeba było włączyć ręcznie.»

Kolejna aktualizacja algorytmu. Google potwierdziło, że wprowadzono szeroką aktualizację algorytmu wyszukiwania. Nie określono jakich obszarów dotyczyła.»

W wyniku aktualizacji Google, strony z docelowymi słowami kluczowymi Pinteresta zostały wyindeksowane z rankingu wyników wyszukiwania. To negatywnie wpłynęło na liczbę użytkowników oraz ruch na stronie. Nie wiadomo czemu strony zostały wyindeksowane gdyż szczegóły nie zostały ujawnione.»

W Mapach Google pojawi się możliwość wprowadzania wydarzeń publicznych powiązanych z konkretnymi lokalizacjami. Dodając takie wydarzenie będzie można także ustawić nazwę, lokalizację, czas rozpoczęcia i zakończenia, opis, stronę internetową czy dodać zdjęcia. Funkcja ta może w przyszłości konkurować z wydarzeniami na Facebooku.»

LinkedIn aktualizuje opcje kierowania reklam tak by dotrzeć nie tylko do większej ilości odbiorców ale przede wszystkim do osób o największym znaczeniu. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie zasięgu kampanii. Oprócz tego LinkedIn rozszerzany jest o więcej możliwość targetowania oraz udostępnia możliwość skorzystania z gotowych szablonów wstępnie zdefiniowanych odbiorców B2B.»

Google wprowadziło oznaczenie „sezonowa” w wizytówkach Moja Firma. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które otwarte są sezonowo. Aby włączyć funkcję należy włączyć opcję „tymczasowe godziny otwarcia”. W praktyce wygląda to tak, że poza sezonem firma będzie się wyświetlać z czerwony opisem „tymczasowo zamknięta”.»

W raportach trafności reklamy pojawią 3 nowe wskaźniki. Najrzadziej używane, które były do tej pory zostaną usunięte do 30 kwietnia br. Wśród nowych pojawią się: ranking jakości, ranking wskaźnika zaangażowania oraz ranking współczynnika konwersji. Ranking jakości będzie porównywał naszą reklamę na tle konkurencji, ranking wskaźnika zaangażowania – zaangażowanie na tle reklam konkurujących o tę samą grupę docelową, a ranking współczynnika konwersji będzie mierzył współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami, które określiły ten sam cel i target.»

Google wprowadza nowe narzędzie do planowania budżetu na podstawie oparty o kliknięcia i konwersje. Warto zauważyć, że narzędzie to nie nie przedstawi ci tego jaki budżet powinieneś ustalić ,ale dostarczy wskazówek w jaki sposób możesz udoskonalić istniejące kampanie. Nowe narzędzie jest wprowadzane stopniowo, także jeszcze nie wszyscy mogą je zobaczyć. Dla tych, którzy już nowe opcje mają dostępne jest również przygotowany samouczek.»

One thought on “Marketingowe nowości 1/19

  • Sabina

    Podobają mi się zmiany odnośnie Featured snippets w Google. Można w ciekawy sposób połączyć działania SEO i UX. Udało mi się wypozycjonować kilka stron właśnie dzięki dobrej jakości e-bookom w plikach PDF. Super, że teraz można dzięki nim trafić na pozycję 0!

    Odpowiedz

Leave a ReplyCancel reply