Marketingowe nowości 11/18

image title

Połączenia z rozszerzeń lokalizacji reklam Google mogą być teraz liczone jako konwersje, o ile włączone jest raportowanie połączeń na poziomie konta. Domyślnie połączenia będą liczone jako konwersja po 60 sekundach, jednak użytkownicy będą mieli możliwość zmiany domyślnego ustawienia na dowolnie długi czas. Dodatkowo raporty połączeń i wiadomości są dodawane do głównej karty rozszerzeń w reklamach Google.»

„Docelowy udział w wyświetleniach Google” – nowa strategia inteligentnej licytacji, która automatycznie ustala stawki, zgodnie z którym reklamy będą wyświetlane. Korzystając z opcji Docelowego udziału w wyświetleniach, reklamodawcy mogą ustalać stawki, aby wyświetlać reklamy na pierwszym miejscu, w górnej części z reklamami lub wszędzie na stronie wyników wyszukiwania Google.»

Google przygotowuje się do wprowadzenia nowej funkcji, która pozwoli użytkownikom dodawać komentarze do wyników wyszukiwania. Funkcja została ujawniona w oficjalnym dokumencie pomocy Google, który wyjaśnia, w jaki sposób użytkownicy mogą dodawać komentarze i czytać komentarze od innych. Funkcja nie jest jeszcze dostępna.»

Facebook podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zasięgu treści sensacyjnych i prowokacyjnych. Algorytm obniży popularność tak zwanego Clickbait. Teraz wydawcy pisząc artykuł, muszą upewnić się, że główna treść zapewnia to, czego ludzie oczekują po przeczytaniu nagłówka.»

Google uruchomiło nowe narzędzie które mierzy wiele aspektów witryny, w tym sposób, w jaki przestrzega najlepszych praktyk SEO. Narzędzie jest obecnie w wersji beta i jest dostępne w witrynie web.dev.»

Facebook wprowadza zaawansowaną analitykę, umożliwiając administratorom stron mierzenie wydajności poza poziomem postów np. zdarzenia, takie jak działania podejmowane przez użytkowników na samej stronie. Facebook wprowadza też analitykę Instagram, która jest zintegrowana z panelem analitycznym Facebook Analytics i jest bardziej szczegółowa niż obecnie dostępne statystyki Instagram.»

Wyszukiwarki wciąż dominują nad mediami społecznościowymi, nawet dla pokolenia millenialsów. Według badania np. wybierając dentystę 36% użytkowników zwróciłoby się do wyszukiwarki, a tylko 5% polegałaby na mediach społecznościowych.»

Google Moja Firma dodała możliwość ogłoszenia daty otwarcia nowej firmy bezpośrednio w Mapach Google i zmieniła sposób zarządzania firmami w określonych obszarach usług. W wizytówce pojawiły się oddzielne pola umożliwiające edytowanie adresu firmy i obszaru usług.»

Google ma funkcję, która pozwala pokazać „Więcej miejsc” dla lokalnych zapytań. Funkcja jest w ostatnim czasie bardzo popularna.»