Marketingowe nowości 2/19

image title

W artykule omówiono działanie algorytmu RankBrain Google. Dzięki niemu na podstawie historii wyszukiwań można przewidzieć, jaka strona będzie preferowana dla użytkownika, nawet mimo że będzie to zupełnie nowe zapytanie.»


W Search Console wprowadzono zmianę, dzięki której dane będą przepisywane do kanonicznego adresu url, a nie jak dotychczas do którego odnosi się wyszukiwarka Google. Pozwoli to ujednolicić wszystkie dane wyszukiwania oraz poprawić użyteczność raportów mobilnych i AMP. »

Instagram przeprowadził czystki mające na celu usunięcie fałszywych kont. Skala przewyższyła wszelkie oczekiwania i spotkała się z oburzeniem wielu osób, które wskutek niej straciły sporą ilość obserwujących. Ostatecznie Instagram dodał na Twitterze oświadczenie, że spadek obserwujących jest wynikiem błędu nad którego rozwiązaniem pracują. »

W Mapach Google wprowadzono możliwość odpowiadania na opinie bez konieczności otwierania aplikacji mobilnej. Jest to duże ułatwienie dla osób korzystających głównie z komputerów stacjonarnych. »


Snapchat rozważa wprowadzenie publicznych postów, które w przeciwieństwie do dotychczasowych zostawałyby w sieci na dłużej. Platforma mogłaby również ujawniać tożsamość osób publikujących posty publiczne. Zmiany w teorii mogłyby generować więcej przychodów z reklam, a treść mogłaby być bardziej użyteczna dla partnerów. »

Google Ads wprowadza w elastycznych reklamach displayowych trzy nowe funkcje które mają poprawić ich funkcjonalność. Zmiana daje możliwość włączenia zasobów wideo, mierzenia skuteczności reklamy przed jej uruchomieniem czy wgląd w efektywność różnych kombinacji tekstu, obrazów, dynamicznych kanałów i filmów.»

Google Moja Firma wprowadza nowy sposób zgłaszania nieuczciwych działań. Użytkownicy będą mogli fałszywe opinie zgłosić przez specjalny formularz skargi. Pozwala on również dodać arkusze kalkulacyjne raportowania wielu lokalizacji w tym samym czasie.»


W Google Ads zostaje wprowadza możliwość dodania tekstu do reklam typu „tylko połączenie”. Pozwoli to na umieszczenie maksymalnie dwóch nagłówków i opisu na 90 znaków. Zmiana na ma celu lepiej uświadamiać klientów do kogo dzwonią.»

One thought on “Marketingowe nowości 2/19

  • Sławomir Kuśnierczak

    Na tym blogu na pewno jest bardzo dużo informacji.Na pewno będę tu wracał.

    Odpowiedz

Leave a ReplyCancel reply