Marketingowe nowości 3/19

image title

Grafika Google zostanie zintegrowana z siecią wyszukiwania. Do tej pory należała ona do sieci Search Network Partner, a po zmianie stanie się częścią własnej sieci wyszukiwania. Oznacza to, że w grafice Google pojawią się reklamy zakupowe. Do tej pory taką opcję trzeba było włączyć ręcznie.»

Google wprowadza nowe narzędzie do planowania budżetu na podstawie kliknięć i konwersji. Narzędzie to nie przedstawi tego, jaki budżet powinieneś ustalić, ale dostarczy wskazówek, w jaki sposób możesz udoskonalić istniejące kampanie. Nowe narzędzie jest wprowadzane etapowo, nie wszyscy mogą je zobaczyć. Dla tych, którzy już nowe opcje mają dostępne jest również przygotowany samouczek.»

W raportach trafności reklamy pojawią 3 nowe wskaźniki. Najrzadziej używane, które były do tej pory zostaną usunięte do 30 kwietnia. Wśród nowych pojawią się: ranking jakości, ranking wskaźnika zaangażowania oraz ranking współczynnika konwersji. Ranking jakości będzie porównywał naszą reklamę na tle konkurencji, ranking wskaźnika zaangażowania – zaangażowanie na tle reklam konkurujących o tę samą grupę docelową, a ranking współczynnika konwersji będzie mierzył współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami, które określiły ten sam cel i target.»

Kolejna aktualizacja algorytmu. Google potwierdziło, że wprowadzono szeroką aktualizację algorytmu wyszukiwania. Nie określono, jakich obszarów dotyczyła, ale na forach były sygnalizowane problemy z widocznością witryn w wynikach wyszukiwania.»



Google wprowadziło oznaczenie „sezonowa” w wizytówkach Moja Firma. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które otwarte są sezonowo. Aby włączyć funkcję należy włączyć opcję „tymczasowe godziny otwarcia”. W praktyce wygląda to tak, że poza sezonem firma będzie się wyświetlać z czerwony opisem „tymczasowo zamknięta”.»

Nowe funkcje Facebooka. W języku angielskim istnieje możliwość ustawienia języka piratów lub liter do góry nogami. Możliwe jest także wyłączenie powiadomienia o urodzinach lub zablokowanie zaproszenia do gry. Facebook udostępnia możliwość pobrania kopii wszystkich swoich danych z Facebooka lub całych albumów zdjęć od osób, które śledzisz.»

LinkedIn aktualizuje opcje kierowania reklam, tak by dotrzeć nie tylko do większej ilości odbiorców ale przede wszystkim do osób o największym znaczeniu. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie zasięgu kampanii. Oprócz tego LinkedIn rozszerzany jest o więcej możliwość targetowania oraz udostępnia możliwość skorzystania z gotowych szablonów wstępnie zdefiniowanych odbiorców B2B.»

W wyniku aktualizacji Google, strony z docelowymi słowami kluczowymi Pinteresta zostały wyindeksowane z rankingu wyników wyszukiwania. To negatywnie wpłynęło na liczbę użytkowników oraz ruch na stronie.»

W Mapach Google pojawi się możliwość wprowadzania wydarzeń publicznych powiązanych z konkretnymi lokalizacjami. Dodając takie wydarzenie oprócz wspomnianej lokalizacji będzie można także ustawić nazwę, czas rozpoczęcia i zakończenia, opis, stronę internetową czy zdjęcia. Funkcja ta w przyszłości może stać się konkurencją dla wydarzeń na Facebooku.»

Google zaczął kierować reklamy bezpośrednio do osób u których występuje większe prawdopodobieństwo zakupienia reklamowanego produktu. Dzięki takiej zmianie będzie możliwe stworzenie grup reklamowych w oparciu o decyzje zakupowe graczy online. Inteligentna segmentacja jest obecnie dostępna tylko dla reklam w grach.