Marketingowe nowości 4/19

image title

Google dodaje krótkie nazwy firm i ich adresy URL w Google Moja Firma. Funkcja ta ułatwi dostęp do profilu potencjalnym klientom. Dodatkowo firmy będą miały możliwość wykorzystania krótkiego adresu URL na wizytówkach, plakatach czy broszurach. Taką skróconą nazwę może stworzyć każda zweryfikowana firma w Google. »

Facebook testuje nowe funkcje komentarzy ale prawdopodobnie tylko w przypadku aplikacji na androida. Test polega na dodaniu przycisków umożliwiających przeniesienie wyżej istotniejszych komentarzy, a obniżenie tych o znikomej wartości. Przy tym przycisku pojawia się także liczba polubień tak, by łatwiej wybrać które komentarze są najtrafniejsze. »

Obecnie dostępne jest darmowe narzędzie od Google analizujące zdjęcia. W ten sposób algorytm uczenia maszynowego czy sztuczna inteligencja podpowiada, co według niego jest istotne dla obrazu. Może na przykład zidentyfikować wyraz twarzy i dla zapytania o uśmiechniętą twarz pokazać takie zdjęcia. Co prawda istnieje duże prawdopodobieństwo, że to narzędzie nie wskaże, w jaki sposób Google ocenia obrazy, ale przedstawi przybliżoną interpretację. »

Instagram rozważa ukrycie liczby polubień pod postami, by zmniejszyć odczucie rywalizowania. Ma to za zadanie skupienie użytkowników na udostępnianej treści, a nie ilości polubień. Zamiast tego pojawiłby się przycisk wyświetl podobne, który po kliknięciu pokazałby łączną liczbę polubień wraz z profilami użytkowników którym się to podobało. »

Google ułatwia wyszukanie pracy wykonywanej zdalnie z domu. W tym celu wprowadził filtr lokalizacji o nazwie „praca z domu”, który po ustawieniu go wyświetli wszystkie oferty oznaczone jako praca zdalna czy praca z domu. Dotyczy to wszystkich branż, ale funkcja jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. »

Google rozważa wprowadzenie nowych, zaawansowanych funkcji w Google Moja firma które dostępne byłyby po wpłaceniu abonamentu miesięcznego. W tym celu przeprowadza ankietę, by dowiedzieć się jak wielu przedsiębiorców wykupiłoby ofertę premium. W ankiecie wspomniano o funkcjach takich jak: obsługa klienta Google, poproś o wycenę oraz natychmiastowa wycena, usuwanie reklam z profilu firmy, automatyczne odpowiedzi na wiadomości czy raporty połączeń i nagrań. Oczywiście wszystkich funkcji jest dużo więcej i mogą szczególnie zainteresować osoby aktywnie korzystające z Google Moja Firma. »

LinkedIn planuje wprowadzenie dodatkowej opcji na profilu pozwalającej wyświetlać usługi oferowane przez firmę. Z funkcji szczególnie skorzystają niezależni dostawcy usług i freelancerzy, którzy w ten sposób stworzą pewnego rodzaju stronę biznesową. Opcja ta jest obecnie testowana ale możliwe, że w niedługim czasie pojawi się na stałe. »

Facebook po konferencji F8 przedstawił szereg nowych funkcji zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Nowością jest opcja rezerwowania spotkań przez messengera, która wkrótce dostępna będzie dla wszystkich firm. Zmiany obejmą także chatboty, którym wygenerowana zostanie większa liczba odpowiedzi tak, by mogły zrozumieć więcej pytań. »