Marketingowe nowości (7-8/18)

image title


Google uprościło działanie nowej wersji narzędzia Google Search Console. Dodano raporty linków łączące „linki do twojej witryny” oraz „linki wewnętrzne”, a powiązane ze sobą raporty, które wcześniej znajdowały się w osobnych sekcjach, umieszczono w jednej. Dodatkowo w nowej wersji użytkownicy mogą sprawdzić raport na temat mobilności i powiadomić Google o usunięciu problemu. Pojawiła się również możliwość dodania i weryfikowania nowej witryny, a także zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami usługi. »


Google w kampaniach reklamowych wprowadziło bardzo dużo czynników, względem których można dostosowywać stawki za każde słowo kluczowe. Wiąże się to z tym, że przy tak wielu możliwościach aby sprawdzić wszystkie rozwiązania pojedyncze słowo kluczowe może potrzebować nawet 10 000 stawek. Autor artykułu wychodzi z założenia, że jest to za dużo dla przeciętnej osoby, która ręcznie ustala stawki i porównuje ręczne ustalanie stawek z automatycznym. »


Po najnowszej aktualizacji algorytmu Google, którą specjaliści nazwali największą od 2012 roku, najbardziej dotknięte zostały sektory „Twoje pieniądze” i „Twoje życie”. Fora i społeczności SEO wskazały 3 techniki SEO, które zostały nagrodzone i ukarane. Były to: mobilny pierwszy indeks, prędkość witryny, oraz treść i linkowanie wewnętrzne (on-site). »


Google wprowadził filtr poprzednich wizyt w wyszukiwaniu lokalnym, dzięki któremu można było wykluczyć miejsca już odwiedzone albo ustawić żeby tylko one się wyświetlały. Obecnie ta funkcja została zaktualizowana i w lokalnym panelu wiedzy Google pokazuje „Twoje poprzednie wizyty” wyświetlając miejsca w których byłeś i datę ostatniej wizyty. »


Google usunął publiczną wersję narzędzia do zgłaszania adresów URL do wyszukiwarki, które umożliwiało użytkownikom przesyłanie dowolnej strony do indeksu Google. Obecnie możliwe jest to za pomocą narzędzia Pobierz i Wyślij w Search Console. To rozwiązanie przeznaczone jest jednak tylko dla osób, które są właścicielami witryny i może to stanowić problem dla użytkowników tej witryny, którzy chcieliby ją zgłosić. »


Zmiany w algorytmie Google – pojawiły się 4 nowe statystyki, pojawił się algorytm RankBrain Queries, stworzony do zrozumienia 15% zapytań, których Google wcześniej nie widział, pojawiły się powody prawne takie jak prawa autorskie czy prawo do prywatności, kierując się którymi Google może wykluczyć witryny. Omówiona została również liczba eksperymentów z algorytmami przeprowadzonych w 2017 roku oraz przychody z Youtube dla twórców. »


Google wprowadziło nowy raport oceniający strony pod kątem szybkości. Na wynik w 10-cio stopniowej skali wpływa czas ładowania oraz wiele innych czynników wpływające na potencjalny współczynnik konwersji. Dodatkowo raport jest zintegrowany z reklamami Google dzięki czemu istnieje możliwość sprawdzenia jakości stron w zakładce strony docelowe. Wprowadzono również narzędzia pozwalające sprawdzić szybkość strony w porównaniu z konkurencją oraz kalkulator wpływów, który wskaże możliwe do stracenia przychody wynikające z powolnej strony. »


Google wprowadza nowy produkt – responsywne reklamy. Różnicą pomiędzy reklamami responsywnymi a rozszerzonymi jest wyświetlenie trzech nagłówków zamiast dwóch oraz dwóch pól opisu mających po 90 znaków, zamiast jednego mającego 80. Dodatkowo istnieje możliwość stworzenia maksymalnie 15 nagłówków i 4 opisów, które później zostaną wyświetlone w różnych kombinacjach w zależności od zapytania. W ten sposób Google w oparciu o uczenie maszynowe ma lepiej dostosowywać odpowiednie kombinacje reklam do zapytań użytkowników. Spodziewany wzrost skuteczności w zakresie liczby kliknięć to 15%. »


Google chcąc zaostrzyć walkę ze spamem, nawet tym najsubtelniejszym i najbardziej wyrafinowanym. W tym celu deklaruje nawiązanie współpracy z 10 tys. osobami na całym świecie, które będą miały ocenić jakość stron. Wskazanie przez nich witryn o niskiej jakości np. mających zbyt sensacyjny lub niepasujący do treści nagłówek. Program ten pomoże w przyszłości lepiej dostosować algorytm. »