Marketingowe nowości 9/18

image title

W reklamach Google zaktualizowano możliwości kierowania w dopasowaniu ścisłym do słów kluczowych o tym samym znaczeniu. Dzięki tej zmianie reklamodawcy korzystający z tej funkcji będą wyświetlać swoje reklamy przy wynikach wyszukiwania zawierających także inne terminy o tym samym znaczeniu. Ma to pomóc dopasować reklamy do wyszukiwanych haseł, których każdego dnia jest aż 15%, jak podaje Google. »

Google wprowadza pionowe reklamy wideo w Youtube. Stworzone zostały one z myślą o użytkownikach przeglądających Youtube na urządzeniach mobilnych, a jest ich aż 70%. Dzięki tej zmianie wideo będzie wyświetlało się na 75% ekranu, a w trybie pełnoekranowym na 100% i będzie wydawało się większe niż wideo panoramiczne. Dodatkowo reklamodawcy zyskają możliwość tworzenia reklam w oparciu o alternatywny współczynnik kształtu. »

Facebook rozszerza sprawdzanie zdjęć i wideo. Ma to na celu wyeliminowanie rozpowszechniania fake newsów za pomocą właśnie zdjęć i filmów. Będą one sprawdzane pod kątem manipulowania treściami, podawania ich wyrwanymi z kontekstu oraz innych nadużyć w obszarze tekstu lub dźwięku. »

Google wprowadza nowy formę przedstawiania treści w wynikach wyszukiwania. W oparciu o sztuczną inteligencję i dane z aplikacji konstruuje stories techologii AMP dla niektórych typów wyszukiwania – dotyczy to życiorysów osób publicznych, jak muzycy czy sportowcy. Korzystając z wizualnego formatu daje wgląd do faktów i ważnych momentów życia wyszukiwanej przez nas osoby oraz linki do artykułów z źródłowych. »

Sztuczna inteligencja to wkracza szeroko do marketingu. Warto ją wykorzystać by uzyskać przewagę nad konkurencją. W artykule autor podaje umiejętności niezbędne w firmach w erze sztucznej inteligencji. Należą do nich: zdolność adaptacji, komunikacja, przydział budżetu, umiejętność analizowania dużych zbiorów danych, kodowanie, tworzenie treści, bezpieczeństwo, wartości, konkurencyjność, delegowanie zadań i zarządzanie czasem, szeroka perspektywa i nastawienie na naukę. »

Istnieją pewne błędy, które występując na stronie mogą obniżyć jej jakość. W artykule wymienione zostały takie błędy, jak: 404 – informujący że strona nie została odnaleziona, 500 – informujący o wewnętrznym błędzie serwera, 502 – pojawiający się, gdy jeden serwer otrzymuje błędną odpowiedź z innego, 504 gdy serwer nie otrzyma odpowiedzi od innego serwera we właściwym czasie czy błędy indeksowania. »

Zgodnie z informacjami dostarczonymi przez narzędzia RankRanger długość tytułów stron wzrosła średnio z 55 na 83 znaki. Wzrost następował stopniowo ale największa zmiana pojawiła się 29 września. Pomimo, że zmiana utrzymuje się od przeszło dwóch tygodni, nie jest oficjalnie potwierdzona i czas pokaże czy Google zdecyduje się zachować wydłużoną wersję tytułów. »