Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to działania skierowane na osiągnięcie jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych.
Angielskim wyrażeniem tego pojęcia jest skrót SEO – Search Engine Optimization. Na naszym gruncie językowym często jest rozumiany jako techniczny element procesu pozycjonowania, skupiający się na poprawie technicznych aspektów stron internetowych, tj. onsite. W przeciwieństwie do czynników offsite, wpływających z zewnątrz na ranking strony, wynikających z relacji z innymi miejscami sieci www.

Strategia pozycjonowania

Strategia zapewnia cele, dynamikę i spójność działań, a pozycjonowanie to rezultat, strategia to spoiwo wszystkich działań marketingowych.

Optymalizacja SEO

Od technicznego i semantycznego audytu, przez wdrożenie i monitoring, aby strony były przyjazne dla wyszukiwarek.

Content Marketing, ePR, budowanie linków

Marketing treści i marketing społecznościowy to postawowe stosowane strategie brandingu i zdobywania linków. Zapytaj o ofertę i dowiedz się, jakie działania dla Ciebie zastosujemy.

Wyszukiwarki internetowe to przede wszystkim Google. Rządzi globalnie. Na naszym rynku z Google korzystają niemal wszyscy Polacy. W krajach Europy środkowej i zachodniej w większości krajów sytuacja jest podobna, ale większy udział mają inne wyszukiwarki, w szczególności Bing; na wschodzie – w runecie narzuca prym Yandex.

Pozycjonowanie stron 1

CZYNNIKI RANKINGOWE I PROCES POZYCJONOWANIA

Pozycjonowanie stron internetowych to proces obejmujący trzy obszary działania, mający na celu usprawnienia w trzech głównych kategoriach czynników rankingowych.
• tworzenie użytecznych, atrakcyjnych, angażujących treści;
• techniczna optymalizacja treści pod kątem formatów przyjaznych dla algorytmów internetowych, mediów i, rzecz jasna, ich odbiorców;
• zdobywanie linków i tworzenie sprzyjających warunków dla spontanicznego pojawiania się wzmianek o stronie, cytowania jej i linkowania w szczególności.

Zacząć należy od kwestii strategicznych – jakie są cele, jakie środki są do dyspozycji i jak dzięki nim można optymalnie osiągnąć założone cele. Wybór słów kluczowych (keywords research) to podstawowy element etapu planowania. Aby trafnie wybrać cele, adekwatnie do dysponowanych środków, a tym samym z korzyścią dla powodzenia w osiąganiu pożądanej efektywności, niezbędna jest wiedza w zakresie zasad funkcjonowania wyszukiwarek i czynników rankingowych, jak też rozpoznanie kondycji stron konkurencji.

Moz na swoim blogu cyklicznie publikuje wyniki badania na temat udziału szczegółowych czynników rankingowych. Na poniższym zdjęciu bieżące wyniki:

Żródło: https://moz.com/local-search-ranking-factors

Pozycjonowanie stron internetowych to proces zazwyczaj długoterminowy. Pewne działania dają szybkie efekty, ale w przypadku średnio i bardziej konkurencyjnych słów kluczowych, budowanie przewagi w wyszukiwarce trzeba zawrzeć na stałe w zestawie działań marketingowych. Rozpocząć trzeba od wyboru słów kluczowych i określenia celów związanych z tymi słowami. Następnie można przygotować analizę i plan optymalizacji witryny, a na jej podstawie wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych. Zwykle współpracujemy w tym zakresie z webmasterem lub agencją kreatywną tworzącą stronę, nieczęsto wdrażamy fizycznie przygotowane propozycje. Kluczowa dla wyników w wyszukiwarce jest treść, Content is King. Strony posiadające unikalne treści, odpowiadające na oczekiwania odbiorców Google premiuje i należy o to zadbać. SEO Copywriting zapewni także dostosowanie witryny do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarek. Narzędzia Content Marketingu mogą spełnić potrzeby rozszerzania treści.

KORZYŚCI Z POZYCJONOWANIA

Korzyści z wysokich pozycji są oczywiste dla każdej osoby, która jest aktywnym użytkownikiem wyszukiwarki. To jak pozycje przekładają się na liczbę odwiedzin najlepiej obrazuje raport Chitika The Value of Google Result Positioning: https://chitika.com/google-positioning-value

Oprócz bezpośredniego ruchu na stronie z wyszukiwarek należy zwrócić uwagę na efekt brandingowy w postaci rozpoznawalności marki.

ZDOBYWAMY NAJWYŻSZE NOTY

Dziękujemy naszym Klientom za możliwość realizacji wspaniałych projektów i podejmowania wyzwań, w których mogliśmy się wykazać i poczuć satysfakcję.
Wolimy działać niż mówić o sobie, dlatego w ocenie naszej pracy oddajemy głos Klientom.

Stopień do jakiego mogę stworzyć relację, która wspiera wzrost innych jako oddzielnych jednostek, jest miarą wzrostu, jaki uzyskałem w sobie.” – CARL ROGERS

KOSZTY POZYCJONOWANIA

Koszty działań mających na celu osiągnięcie upragnionych pozycji zależne są od wielu czynników, które częściowo można w przybliżeniu oszacować, pozostały zakres jest dynamiczny i wymyka się przewidywaniu. Pozycjonowanie strony internetowej może być rozliczane na różne sposoby. Zasadniczo według zaplanowanego zakresu działań lub według efektów. Przy czym zakres działań może być wyliczany godzinowo lub wycenione poszczególne projekty. Jeśli chodzi o efekty, najpopularniejsze uznanie dotyczy pozycji słów, ewentualnie mogą być brane pod uwagę wielkość i/lub jakość ruchu. Najbardziej wyrafinowanym modelem będzie rozliczenie na podstawie wartości konwersji. W Memtor Marketing domyślnie proponujemy model mieszany, niemniej jednak przy większych projektach uwzględniamy możliwość rozliczenia zgodnie z preferencją klienta.

CO BIERZEMY POD UWAGĘ PRZY WYCENIE POZYCJONOWANIA?

Zwykle przy szacowaniu przewidywanych efektów uwzględniamy wszystkie najważniejsze mierzalne czynniki. Przede wszystkim jednak niezbędne jest ustalenie konkurencji w Google, istotna jest jakość serwisu, treść na tle konkurencji i bieżący stan techniczny witryny, wiek witryny, rzecz jasna -profil linków. Ewentualne kary i filtry nie są bez znaczenia. Dokładne szacowanie nie jest proste, wymaga kosztownych narzędzi, a im bardziej musi być dokładne, tym bardziej jest czasochłonne. Jeśli szacowanie jest mniej dokładne, wymaga zastosowania marginesu błędu. Te czynniki stanowią niewątpliwą wadę rozliczenia za efekt. Dlatego proponujemy model mieszany – łączący wyniki i abonament.

JAK SĄ MIERZONE EFEKTY?

Ewidencja pozycji
To z pewnością wymierny wynik podejmowanych działań, jednak w przypadku personalizowania wyników wyszukiwania, uzależnienia ich od lokalizacji czy historii przeglądania. Do pomiaru pozycji posiadamy własne narzędzie, w razie potrzeby większej częstotliwości i zakresu pomiaru posiłkujemy się danymi z Search Console oraz narzędziami innych firm.
Ruch na stronie
Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics stały się standardem. W szczególności w zakresie jakości ruchu to narzędzie wyjątkowe i zasadniczo bezpłatne  (płatne dla dużych serwisów). Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli, mimo wysokich pozycji, sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy poszukać przyczyn tego i eliminować słabe punkty.

JAKA JEST GWARANCJA OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONEJ POZYCJI?

Specyfiką naturalnych rankingów wyszukiwarek jest dynamika, zmiana mająca na celu zapewnienie lepszych wyników dla użytkowników. Dlatego obecne punkty ciężkości dla czynników wpływających na pozycje, jutro mogą nie być aktualne. Jak zostało wspomniane, część czynników rankingowych to wynik personalizacji. Dla większości osób strona będzie na pozycji 1., ale dla niektórych osób pozycja strony internetowej będzie inna. Oprócz zmian w algorytmach trudno też przewidzieć aktywności konkurencji lub innego wpływu zewnętrznego np. ataku hakerskiego. Także problemy związane z funkcjonowaniem serwera są poza wpływem specjalisty SEO. Jednak bieżące monitorowanie sytuacji i reagowanie na różne okoliczności to zadania stawiane pozycjonerowi, mające na celu uchronić stronę przed stratami ruchu z wyszukiwarki, choć może nie w pełni mogące zagwarantować realizację założonego celu.