Pozycjonowanie lokalne

wyszukiwarka

Naturalnie rozwiniemy Twój biznes lokalny, Zdobywaj pozycje, ruch na stronie internetowej, przewagę nad konkurencją, klientów, przychody.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne SEO to szereg działań onsite i offsite mający na celu podniesienie widoczności witryny w rankingu wyszukiwań Google dla określonych fraz kluczowych w obrębie konkretnej lokalizacji.
Użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę np. mechanik Warszawa, fryzjer Kraków otrzyma listę adresów stron internetowych placówek firm prowadzących działalność w tym rejonie.

Jak geolokalizacja wpływa na wyniki wyszukiwań?

O pozycji strony internetowej w rankingu wyszukiwań Google decyduje wiele czynników. Na część z nich mamy wpływ, natomiast to, w jaki sposób Google dostosowuje wyniki wyszukiwań do konkretnego użytkownika jest poza naszą kontrolą. Im większa odległość firmy od osoby poszukującej informacji w sieci, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że witryna pojawi się na liście wyników wyszukiwań. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku wyszukiwania mobilnego, gdzie ustalenie dokładnej lokalizacji użytkownika przez Google jest bardzo łatwe.

Kto powinien się zdecydować na lokalne pozycjonowanie?

Strategia pozycjonowania musi być dobrze przemyślana zwłaszcza w przypadku bardzo konkurencyjnego rynku. Każda firma powinna mieć jasno określony obszar działania. Przedsiębiorstwa posiadające oddziały w różnych częściach kraju jak i sklepy specjalizujące się w sprzedaży internetowej na terenie Polski, będą raczej pozycjonowane na frazy ogólne, które umożliwią im dotarcie do szerszego grona klientów. Miejsce, z którego zakupiony towar zostanie wysłany, ma tutaj drugorzędne znaczenie, jeżeli brak w nim możliwości odbioru osobistego. Z tego powodu nie warto angażować się w promocję biznesu w miejscach, gdzie nie świadczy się swoich usług.

Pozycjonowanie regionalne jest szczególnie polecane w przypadku przedsiębiorstw działających na lokalnym rynku. W przypadku małych firm i sklepów stacjonarnych pozyskanie uwagi klientów znajdujących się w pobliżu fizycznego adresu działalności jest kluczowe. Ich największą zaletą jest bliskość i możliwość osobistego kontaktu klienta ze sprzedawcą. Pozycjonowanie lokalne umożliwia nawet małym przedsiębiorstwom konkurowanie z ogólnopolskimi firmami na terenie wybranego miasta, dzielnicy, województwa czy regionu.

W jaki sposób promować lokalną firmę w internecie?

Podejmowane działania mają wiele wspólnego z klasycznym i szerokim pozycjonowaniem, jednak świadczenie usług i sprzedaż na ograniczonym terenie wiąże się z odpowiednim doborem fraz kluczowych. Pozycjonowanie strony internetowej lokalnej firmy na frazy ogólne jest rozwiązaniem, które nie da oczekiwanych rezultatów, ponieważ naszą grupą docelową są konsumenci szukający usług w danej okolicy. Takie osoby często wpisują w wyszukiwarkę Google frazy typu usługa + lokalizacja, przez co odszukanie pobliskich firm jest dużo prostsze.

Ogólne frazy kluczowe są wyszukiwane dużo częściej, przez co są droższe i konkurują z większą ilością serwisów internetowych o wyższą pozycję w rankingu wyszukiwań. Dlatego lokalnym przedsiębiorcom zalecamy promowanie działalności w sieci łącząc frazy kluczowe z nazwą lokalizacji. Przełoży się to na wyższą pozycję zapytań związanych z danym regionem i pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, przy mniejszych kosztach.

Naszym klientom prowadzącym gabinet stomatologiczny w Warszawie sugerujemy następujące frazy podobne do tych jak dla gabinetu dentystycznego:

  • stomatolog warszawa – 6 600 wyszukiwań miesięcznie
  • dentysta warszawa – 5 400 wyszukiwań miesięcznie
  • stomatolog mokotów – 480 wyszukiwań miesięcznie *

*dane z Google Trends na dzień 10.04.2018 r.

Warto również zdecydować się na wyrażenia bardziej konkretne, zatem złożone i rzadziej używane, tzw. frazy „long tail” (z długiego ogona), które jeszcze dokładniej określą ofertę i precyzyjnie dotrą do grupy zainteresowanych osób. W przypadku gabinetu stomatologicznego we Wrocławiu można wybrać słowa kluczowe takie jak:

  • leczenie kanałowe wrocław – 170 wyszukiwań miesięcznie
  • wybielanie zębów wrocław – 720 wyszukiwań miesięcznie *

* dane na dzień 10.04.2018 r.

Dlaczego warto zadbać o wizytówkę w Google Moja firma?

Coraz więcej użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów podczas wyszukiwania informacji potrzebnych tu i teraz, w danej chwili i miejscu. Z tego powodu lokalne pozycjonowanie nie może pomijać obecności w Google Maps. Dzięki odpowiednio wypromowanej i wypełnionej wizytówce w Google Moja Firma, klient poszukujący lokalu lub sklepu w okolicy otrzyma informacje na temat wybranej działalności jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, kategorię, opis działalności, opinie, zdjęcia wystroju sklepu lub oferowanych towarów. Wizytówka Google Moja firma wyświetla się zarówno w wynikach wyszukiwania jak i Mapach Google. Zainteresowana osoba będzie mogła bardzo szybko za pomocą zaledwie jednego kliknięcia umówić się na wizytę, wybrać najkrótszą drogę do restauracji lub zapoznać się z opiniami innych klientów na temat jakości świadczonych usług. Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest aktywne pozyskiwanie opinii, które mają bezpośredni wpływ na wynik finansowy. Biznes bez opinii jest traktowany z dużo mniejszym zaufaniem. Wysokiej jakości opinie i interakcja użytkowników z nimi podniesie również widoczność. Lepsza pozycja wizytówki w mapach, to większa szansa na wyróżnienie się oraz zajęcie miejsca w czołówce wyników wyszukiwań.

Przykład w wyszukiwarce Google

NAP (name address phone)

Wpływ na wyniki wyszukiwania mają również wystąpienia nazwy firmy z danymi teleadresowymi w profilu linków. Jak zawsze, oprócz ilości ważna jest również jakość stron, na których występują. Warto zadbać o takie wpisy np. na stronach producentów, których przedmioty sprzedajemy. Nie można też zapomnieć o prawidłowo uzupełnionych danych strukturalnych na firmowej stronie.

Jakie korzyści zyskujemy dzięki lokalnemu pozycjonowaniu?

Proponowane przez nas działania SEO pomagają:

  • dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą,
  • wyróżnić się na tle lokalnej konkurencji,
  • budować pozycję rzetelnej i godnej zaufania firmy,
  • zwiększyć sprzedaż oferowanych usług i produktów (nie tylko online),
  • konkurować z dużymi firmami przy mniejszych kosztach promocji,
  • osiągnąć zadowalający zwrot z poniesionej inwestycji.

Na czym polega strategia pozycjonowania lokalnego?

Na samym początku niezbędny jest precyzyjny dobór słów kluczowych (keyword research), dzięki któremu dotrzemy do użytkowników szukających naszych produktów i usług w danej lokalizacji. Ważne jest aby jak najlepiej opisać profil działalności. W kolejnym etapie przeprowadzony zostaje audyt SEO. W efekcie powstaje lista niezbędnych zmian strony pod kątem optymalizacji treści i aspektów technicznych obejmująca: rozbudowę opisów, umieszczenie słów kluczowych, poprawę wydajności, eliminację błędów struktury, poprawę szybkości wczytywania witryny (Google Page Speed), dostosowanie do urządzeń mobilnych, uproszczenie nawigacji przekładające się na optymalizację ścieżki konwersji.
Ważne jest także posiadanie wizytówki w Mapach Google i zamieszczenie jej wraz z lokalizacją przedsiębiorstwa na firmowej stronie internetowej. Jednym z elementów działań jest też umieszczenie linków do witryny na forach, blogach, serwisach związanych z konkretnym regionem, na który się pozycjonujemy.

Należy też pamiętać, że duży udział w wyszukiwaniach mają urządzenia mobilne – ich ogólny udział już dawno przekroczył 50%, a jeśli chodzi o wyszukiwania lokalne to jest jeszcze wyższy. Użytkownicy na telefonach i tabletach wyszukują firm w okolicy miejsca, w którym akurat się znajdują – informacji, które potrzebne są tu i teraz np. restauracji czy mechanika samochodowego. Wyniki jednego z badań pokazują, że 50% osób wyszukujących lokalnie za pomocą smartfonu i 34% osób używających do tego celu tabletu odwiedza tradycyjny sklep w ciągu jednego dnia. Dlatego bardzo ważne jest dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Największą uwagę należy zwrócić na szybkość ładowania strony czy komfort korzystania na małych ekranach dotykowych.

Cena pozycjonowania stron www

Każdy klient wymaga indywidualnego podejścia do pozycjonowania. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu wiemy jak dokładnie dopasować usługę do jego oczekiwań z uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku.

Na cenę pozycjonowania wpływ ma wiele czynników. Duże znaczenie ma branża, konkurencyjność, jakość strony www i dotychczasowa historia w wyszukiwarce, no i oczywiście zakres i rodzaj słów kluczowych, na które ma być pozycjonowana witryna.
Jeżeli chcesz zwrócić uwagę klientów i zostać zauważonym na lokalnym rynku, zapraszamy do kontaktu. Z chęcią przedstawimy naszą ofertę w formie darmowej i niezobowiązującej wyceny.

Kampania reklamowa Google AdWords

4 na 5 konsumentów deklaruje, że chciałoby oglądać reklamy dostosowane do miejsca swojego pobytu (źródło), 59% konsumentów uważa reklamy mobilne za przydatne, a 56% użytkowników smartfonów przyznaje, że obejrzenie reklamy zainspirowało ich do rozpoczęcia wyszukiwania (źródło). Dlatego warto również prowadzić kampanie reklamowe, które można precyzyjnie kierować na lokalizację czy urządzenia i używać w nich rozszerzeń lokalizacji.

Wykaz dokumentów dla jednostek lokalnych Memtor Marketing:
Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa
Pozycjonowanie stron internetowych Częstochowa
Pozycjonowanie stron internetowych Wrocław
Pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz
Pozycjonowanie stron internetowych Kraków