Przekierowanie 301 a pozycjonowanie

Przekierowanie 301 a pozycjonowanie 1Przekierowanie 301 służy do zmiany adresu strony internetowej na inny. Może to być podstrona, której modyfikujemy nazwę (czyli adres do zasobu), albo cała witryna, której zmieniamy domenę na inną. Kod 301 oznacza, że strona została na stałe przeniesiona do nowej lokalizacji. Użyć go można w pliku .htaccess na serwerze, ale także za pomocą PHP – oba sposoby działają równie dobrze. Użytkownicy, po wejściu na stronę z zastosowanym przekierowaniem, zostają automatycznie skierowani na nowy adres, a i wyszukiwarki także zapisują sobie taką zmianę i z czasem wskazują w wynikach nowy, poprawny.

Podstawowym przypadkiem użycia przekierowania 301 jest rozwiązanie problemu duplicate content. Dla Google witryny znajdujące się pod adresami www.example.com oraz example.com to dwa różne adresy, pod którymi wręcz mogą znajdować zupełnie inne witryny (choć to bardzo nieliczne wyjątki). Dlatego jeśli oba adresy wskazują na tę samą witrynę, to nie tylko jej moc (PageRank) jest rozproszona, podzielona praktycznie na pół, ale także Google może uznać to za duplikację treści, co może witrynie zaszkodzić. Dlatego pierwszą rzeczą po założeniu nowej domeny powinno być ustawienie przekierowania 301. I w tym wypadku nie ma znaczenia, czy zdecydujemy się na użycie domeny z przedrostkiem www czy bez; chodzi wyłącznie o to, żeby główny adres domeny był zawsze i wszędzie niezmienny.

Drugim najczęstszym użyciem kodu 301 jest przenoszenie witryny na inną domenę. W tym wypadku użycie przekierowania spowoduje przekazanie PageRanku, ale jak informują oficjalnie pracownicy Google, nie cała moc jest w ten sposób przeniesiona. Najczęściej nowa domena w krótkim czasie osiągnie podobne pozycje w wynikach wyszukiwania wybranych słów kluczowych, ale często mogą być one niższe, tym bardziej jeśli witryna poza adresem zmienia również wygląd. Trzeba jednak pamiętać, że moc to nie tylko zawartość, ale w dużej mierze moc odnośników prowadzących do strony. Jeśli pierwotny adres posiadał wiele linków, szczególnie takich, których nie da się poprawić (w przeciwieństwie do np. katalogów, gdzie można dodać ponownie), to po wygaśnięciu starej domeny (a z nią przekierowania) zniknie moc tych odnośników, a ucierpi na tym nowa domena, i to znacznie. Dlatego najlepiej starą domenę utrzymywać na stałe, a ponadto wciąż tworzyć nowe linki do niej. Ale działa to również w drugą stronę. Jeśli połączymy dwie podobne witryny, które są już mocno wypozycjonowane, w ten sposób, że z jednej domeny będziemy przekierowywać na drugą, to ta druga zyska dodatkową moc, spory procent PageRanku tej pierwszej.

W przypadku kiedy nie tylko zmieniamy domenę, ale także wygląd witryny, np. korzystamy z nowego silnika sklepu internetowego, trzeba pamiętać o tym, że mogą wtedy zmienić się adresy podstron, np. artykułów w sklepie. Jeśli w Internecie jest dużo linków właśnie do podstron naszej witryny, a nie tylko do strony głównej, to użytkownicy zostaną skierowani w te same ścieżki dostępu, ale na nowej domenie, a w odpowiedzi ujrzą kod 404 – Strony nie znaleziono – ten sam kod dostaną też roboty wyszukiwarek. Co prawda nawet duża ilość błędów indeksowania nie wpływa negatywnie na pozycję witryny, ale linki przestaną przekazywać swoją moc, więc nowe podstrony będą musiały budować swoje pozycje niemal od zera. Dlatego warto pomyśleć w takim przypadku o przekierowaniach poszczególnych podstron. Może to być czasochłonne, ale na pewno przyniesie korzyści. Można ewentualnie przekierować wszystkie podstrony ze starej domeny na stronę główną nowej. Co prawda użytkownicy nie otrzymają dokładnie tego, co chcieli, ale przynajmniej moc linku zostanie w jakiś sposób użyta. Optymalizacja nowej witryny powinna być na podobnym poziomie jak starej, ponieważ duży wpływ na pozycje ma także linkowanie wewnętrzne, a także cała struktura witryny. Dobrze jest nie łączyć przenosin na zupełnie nowy skrypt wraz ze zmianą domeny, a obie operacje przeprowadzić z przynajmniej kilkutygodniowym odstępem, wtedy straty powinny być najmniejsze.

Trzeci przypadek użycia to „przyjazne adresy”. Od kilku lat Google preferuje adresy podstron, które jednocześnie od razu mówią o ich zawartości. Dlatego już niemal wszystkie skrypty tworzenia stron internetowych używają do tego przekierowań 301. W WordPressie faktyczny adres artykułu wygląda przykładowo tak:

http://www.example.com/?p=54

ale widzimy go jako

http://www.example.com/tytul-artykulu/

i wszystkie linki prowadzą właśnie do takiego adresu.

Kolejnym przykładem użycia kodu 301, już nie tak często stosowanym, jest stałe używanie kilku adresów URL dla jednej witryny. W ten sposób w wyszukiwarkach będzie się pojawiać tylko jeden, końcowy adres, ale użytkownikom można podawać różne, które przekierowują na ten główny. Tak samo można wtedy pozycjonować każdą domenę osobno, a i tak moc zostanie skierowana na podstawową (choć trzeba w tym przypadku pamiętać, że niekoniecznie pełna moc). Jest to również dobry sposób na ochronę przed konkurencją, która nie będzie miała możliwości znalezienia linków prowadzących do adresów znanych tylko webmasterowi, a wspierających główną domenę. Często natomiast jest tworzona strona i domena zapleczowa, która jest przez pewien czas pozycjonowana pod konkretne słowa kluczowe, a następnie tworzy się przekierowanie z niej na domenę główną, która dzięki temu dostaje dodatkową moc.

Innym powodem, dla którego webmasterzy decydowali się na użycie przekierowania 301, jest filtr nałożony przez Google. Jeśli pozycje w wynikach wyszukiwania gwałtownie leciały w dół, a przez to ruch na stronie drastycznie malał, był wykorzystywany fakt, że kod 301 nie przekazywał filtra. Dlatego założenie nowej domeny i przekierowanie starej na nią mogło w krótkim czasie pomóc w wyjściu z takiego filtra. Jednak w tym wypadku ostatnie tygodnie pokazują, że najnowsze zmiany w algorytmach Google odwróciły tę sytuację i po kilku tygodniach filtr może wrócić również na nową domenę.

Nie należy stosować długiego łańcucha przekierowań (tzn. domena A przekierowuje na domenę B, która od razu przekierowuje na domenę C itd., aż do np. domeny F). Wg pracowników Google dopuszczalnym rozwiązaniem jest jeden przystanek pośredni (czyli A->B oraz B->C), przy każdym kolejnym przekierowaniu istnieje prawdopodobieństwo, że robot Google przestanie dalej wchodzić i nie dotrze do domeny końcowej. Podobnie może stać się z użytkownikami Internetu, jeśli zamiast oczekiwanego wyniku dostaną kilka zmieniających się pod rząd adresów, mogą się przestraszyć lub zniecierpliwić i zamknąć kartę.

Przekierowanie kodem 301 to bardzo silne narzędzie, ale jak każde, należy używać go z głową, w przeciwnym wypadku można stronie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie należy stosować tego często ani masowo, a najlepiej tylko jeśli zachodzi taka potrzeba. Wtedy wyszukiwarki nie będą zdezorientowane i nie odczytają błędnie naszych intencji, a witryna nie będzie tracić na wartości.

Treść jest oparta przede wszystkim na informacjach z http://support.google.com/webmasters/?hl=pl.

44 thoughts on “Przekierowanie 301 a pozycjonowanie

  • Radek

    A jak wygląda sprawa z mapą witryny ? Ja zrobiłem tak że na stronie której nie miałem jeszcze tego przekierowania zrobiłem dla tej strony mapę witryny . Po przekierowaniu muszę zrobić mapę witryny od nowa czy może być ta stara ?

    Odpowiedz
    • Marek

      To pytanie jest trochę nieprecyzyjne, ale chyba rozumiem intencję. Otóż najlepiej, żeby mapa uwzględniał stworzone przekierowania i zawierała tylko właściwe dokumenty, które chcemy, żeby brał pod uwagę Google.

      Odpowiedz
  • Jarek

    Świetny wpis! Mam pytanie: chcę przekierować stronę A na stronę B za pomocą 301, ale tak, żeby roboty Majestic/Ahrefs itp. nie pokazywały tego przy sprawdzaniu domeny B. Co powinienem zrobić? Czy wystarczy zablokowanie wstępu robotom majestic i ahrefs na domenach A i B? Jak najprościej zrobić to na WordPressie?

    Odpowiedz
    • Marek

      Trzeba zablokować dostęp tym robotom w robots.txt. Zrobisz to tak samo na Wordpresie jak i na innych platformach, przy czym w Wordpresie przy użyciu jednej z wtyczek możesz bezpośrednio edytować ten plik.

      Odpowiedz
  • Adas

    Dzień dobry, zastanawiam się nad przekierowaniem 301 jednej starej podstrony na nowszą podstronę w tym samym serwisie – blogu. Obie są na ten sam temat (no mniej więcej). Obie mają linki zewnętrzne. Obie występują w wynikach wyszukiwania (starsza rzadziej).
    Nowsza …/2017/03/nest-bank-opinie-konto-oplaty.html
    Starsza …/2014/07/bank-smart-opinie.html
    Obie to recenzje konta w Nest Banku.
    Warto zrobić coś takiego, czy ich siła się zsumuje, dając finalnie większy ruch, czy raczej pogorszy taki zabieg?

    Odpowiedz
    • Marek

      Warto przetestować.

      Odpowiedz
  • Adwave – marketing internetowy

    Mocny wpis, dzięki bardzo. Wdrażamy! 😀

    Odpowiedz
  • Adam

    Mam dwie domeny tematyczne. Z jednej (Y)przekierowałem wszystko przez 301 na drugą (A) kilka miesięcy temu. Obecnie wyszuikwarka google pokazuje taki stan, że po wpisaniu adresu site:Y.pl pokazuje mi wynik strony Y ale z nagłówkiem i opisem strony A na którą było przekierowanie. Czy takie ciągłe istnienie domeny która była przekierowana z opisem domeny na którą było przekierowanie (po kliknięciu oczywiście przekierowuje) jest poprawne i nie jest traktowane jako duplicate content?

    Odpowiedz
    • Marek

      Cześć Adam, aby było możliwe przekierowanie konieczne jest istnienie domeny z której następuje przekierowanie i rzecz jasna tej, na którą ma przekierowywać. Tutaj wygląda, jakby była jakaś anomalia – zwykle domena przekierowująca znika z indeksu, a pojawia się ta, na którą następuje przekierowanie. Nie ma mowy w tym przypadku o duplicate content.

      Odpowiedz
  • olseo

    Przekierowanie 301 to bardzo potężna broń szczególnie w Seo. Tylko jak ktoś nie wie jak prawidłowo się z nią obchodzić to może sobie narobić więcej krzywdy niż pożytku.

    Odpowiedz
  • Carollus

    Redakcjo Memtor,
    a czy redirect 301 ma sens w przypadku, jeśli nowa domena jest lepiej podlinkowana i widoczna w SERP niż stara, a jedynym celem przekierowania byłoby wzmocnienie nowej domeny linkami starej? Czy jest ryzyko, że nowa domena przejmie gorsze pozycje domeny starej? Dziękuję i pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Nie ma groźby, że nowa domena przejmie pozycje starej domeny. Pozycje będą sumą siły linków nowej i starej domeny (chociaż linki z przekierowania nie mają 100% mocy). Chyba, że na starej domenie linki nie byłyby „zdrowe”, wtedy pozycje mogłyby spaść, jakby w jednym z tych domen ich siła byłaby ujemna.

      Odpowiedz
      • Marek Olas

        Tak, powinno przywrócić stan poprzedni.

        Odpowiedz
  • aRTofFOTO

    Dzięki. Mój problem rozwiązany. Przydatny artykuł.

    Odpowiedz
  • Krzysztof

    Witam,
    Miałem stronę internetową na domenie np. domena.pl. Zbudowałem zupełnie nową stronę na domenie nowa.pl. Strony różnią się ilością podstron. Chciałem zrobić przekierowania tematyczne ze strony głównej i podstron z domena.pl na nowa.pl ( pisząc tematyczne mam na myśli podstrony które są tematycznie podobne ale mają inne nazwy ). Czy to możliwe żeby problem z przekierowaniem 301 powodowały polskie ogonki w nazwach podstron?
    Pozdrawiam,Krzysztof

    Odpowiedz
    • Bartosz Sobczyk

      Jeśli w adresie domeny występują polskie znaki to tworząc przekierowanie w .htaccess musisz podać adres zakodowany w formacie Punycode.

      Odpowiedz
  • Bartek

    Czasem widuje w wyszukiwarce cudze strony które są przekierowaniem, a są widoczne i wypozycjonowane. Czy z czasem mogą zniknąć?

    Odpowiedz
    • Redakcja

      Przekierowanie 301 oznacza, że strona została trwale przeniesiona pod inny adres. Wyszukiwarka powinna podążać za przekierowaniem i usunąć z indeksu stary adres URL dlatego z czasem te adresy znikną.

      Odpowiedz
  • BHPEX

    Ja natomiast szukam informacji na temat przekierowania 301 z mocnej domeny, z historią ale nie powiązanej tematycznie z domeną docelową. Czy takie przekierowanie ma sens, czy przeniesie częściowo moc na nową domenę?

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Generalnie takiego rozwiązania nie zalecam, najpewniej nie będzie przynosić korzyści a generować koszty, a w skrajnym przypadku może być źródłem problemów.

      Odpowiedz
  • Nous

    Fajnie to opisałeś, właśnie zaczynam przygodę z pozycjonwaniem i szukam wszelkich informacji nt. 301 interesuje mnie zwłaszcza to czy przenoszone są również keywordy? Kupiłem na aftermarkecie domenę ze sporą ilością wysoko pozycjonowanych fraz, domena temtcznie powiązana z moją, którą chcę wypozycjonować i zależy mi głównie na przeniesieniu na nią tych fraz. Jak sadzicie uda się to?

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Potwierdzam, że przenosi się też semantyka, a decydują o tym przede wszystkim anchory linków.

      Odpowiedz
  • tommy

    Dzien Dobry

    Na mojej starej stronie nic juz nie ma poza wpisanymi tagami . W wyszukiwarce jest wciaz jednak na dobrej pozycji .(Pewnie dlatego ze wciaz dziala wykupione jais czas temu pozycjonowanie ) Chcialbym przeniesc stary adres witryny pod nowy juz wypozycjonowany do nowego dostawcy czyli wpisac DNS i CNAME ze starej witryny /dostawcy . Czy po takiej operacji ucierpi wypozycjonowana pierwsza witryna ? Czy Google nadal bedzie indeksowac stara witryne ? Czy to jest jest wlasnie przekierowanie 301 ? Przepraszam ale mam juz 150 lat i ciezko mi to zrozumiec 😀 Wiec prosze o wyrozumialosc 😉 Dziekuje za ewentualna odpowiedz.

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Chcąc przenieść stary adres pod nowy należy dokonać przekierowania 301 – w htacess lub inny sposób. Do tego nie jest konieczna zmiana DNS albo CNAME – chyba, że przed ustawieniem 301 jest wola aby zmienić serwer. Czy pozycjonowanie starej witryny ucierpi? Moc tej starej zostanie przekazana nowej, wyniki starej witryny nie będą się już pojawiać w wynikach wyszukiawania. Jeśli ma Pan/Pani 150 lat to sugeruję przekazać takie sprawy komuś młodszemu. Pozdrawiam i życzę zdrowia do drugiej setki;)

      Odpowiedz
  • Aleksander

    A czy na przeniesionej witrynie (na starej domenie), gdy były przenoszone poszczególne strony za pomocy Redirect 301 należy pozostawić starą mapę strony?

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Mapa witryny na starej domenie po przeniesieniu nie jest już potrzebna. Z drugiej strony nie należy spodziewać się z tego powodu problemów. Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  • Bartosz Sobczyk

    Jedną z metod jest dodanie w pliku .htaccess następującego kodu:

    RewriteEngine On
    RewriteRule ^adres strony przekirowywanej$ /adres strony docelowej [R=301,L]

    Odpowiedz
  • Jacek

    Prośba, jak przekierować podstrony na allf.pl np. allf.pl/?page_id=30 aby nie stracić linków i Page Rank?

    Odpowiedz
  • Wojtek

    Witam, właśnie zrobiłem nową stronę mojej hodowli. Niestety poprzednia miała podwójne adresy do tych samych artykułów, oczywiście google poindeksowało wszystkie. Moje pytanie jest następujące czy przekierowywać oba czy tylko jeden?

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Jeśli nowa strona ma artykuły z innymi adresami niż na starej stronie albo jeśli zmieniła się domena, wtedy najlepiej przekierować każdy stary adres na nowy. Przekierowanie ma dwa cele – przekazać moc starej podstrony na nową i przenieść do nowej użytkowników. Oba wiążą się z linkami. Jeśli jest choćby cień szansy, że istnieje jakiś link do starej podstrony, wtedy nawet nie ma się co zastanawiać. Pozostawienie części starych adresów bez przekierować może kosztować trochę mocy.

      Odpowiedz
      • Wojtek

        Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie pomocnicze. Jeżeli mam taką sytuację, że w wyniku mojego błędu google zaindeskowało mi www.domena.pl/szczeniaki/miotb i www.domena.pl/szczenięta/miot-b i to jest ten sam artykuł. Rozumiem, że mam oba przekierować na nową domenę kierującą na ten sam artykuł? Z góry dziękuję za odpowiedź.

        Odpowiedz
        • Łukasz Przestrzelski

          Tak, to jest najlepszy sposób na usunięcie z indeksu złego/nieaktualnego adresu wraz z wykorzystaniem jego ew. mocy.

          Odpowiedz
  • Juwelion

    Witam,

    Chciałem podziękować za ciekawy i przydatny artykuł. Ale nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. A mianowicie chodzi o użycie canonical url. Jak to się ma do prziekierowania 301. I co jest lepszą metodą jeśli chodzi o wyeliminowanie double content

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      O tagu canonical również pisaliśmy: http://blog.memtor.pl/meta-tag-canonical/

      Zasada jest jedna: jeśli zduplikowana treść ma jakiś cel i sens dla użytkowników i dana podstrona jest potrzebna (np. w sklepie internetowym sortowanie produktów wg różnych parametrów), wtedy używamy canonical. Jeśli natomiast podstrona jest zupełnie identyczna, tylko zmienił się adres albo Google niechcący zindeksowało coś, czego nie powinno, wtedy zdecydowanie należy skorzystać z przekierowania 301. Kierujemy się tutaj użytecznością dla korzystających.

      Odpowiedz
  • Adam

    Super, bardzo dziękję za konkretną odpowiedz.

    W moim przypadku jest akurat odwrotnie. Mam starą domenę, którą chcę trochę dopalić, ale tak by nie było to odrazu widoczne. Dlatego też kupiłem nową domenę i wymyśliłem, że zrobię przekierowanie i zacznę pozycjonować tą nową domenę. Wszędzie jest opisana sytucja, gdy już wypozycjonowaną stronę przenosimy, a ja w planie miałem stopniowe pozycjonowanie. 

    Gdzieś wyczytałem, że 301 przenosi obecny PR domeny a dalsze linkowanie mało daje.

    Stąd też pytanie czy 301 nowej domeny na starą i dalsze pozycjonowanie nowej domeny da moc starej. Czy nie lepiej na nowej postawić jakąś stronkę o podstawowej strukturze podobnej do głównej i dopiero gdy nabierze mocy zrobić przekierowanie.

    Za moim pomysłem przemawia to, że będę na bierząco widział co się dzieje. Czytałem parę relacji, gdzie po przełożeniu mocnej domeny na drugą obie trafiały w filtr, a tego chcę głównie uniknąć.

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Takich rzeczy nie da się przewidzieć. W teorii moc powinna przechodzić nawet w 100%, jeśli strony są zgodne tematycznie, zarówno po przekierowaniu silniejszej na słabszą, po przekierowaniu słabszej na silniejszą, jak i tworząc linki już po dodaniu przekierowania. Jednak końcowy wynik bywa różny, czasem wyraźnie niższy niż oczekiwany.

      Jeśli chodzi o filtr od Google, to jeśli stara domena takowy posiada, to dodanie przekierowania na nową domenę najprawdopodobniej przeniesie go również na nią.

      Natomiast stworzenie tymczasowej witryny ma sens o tyle, że pozycjonowanie adresu, który ma ustawione przekierowanie jest utrudnione – niektórzy nie chcą tworzyć linków do takiego adresu.

      Odpowiedz
  • Adam

    Witam mam pytanie odnośnie pozycjonowania poprzez 301.
    Zrobiłem przekierowanie nowej domenaX.pl na stronę docelową domena.pl w takie sposob:
    Options +FollowSymLinks
    RewriteEngine on
    RewriteRule (.*) http://www.domena.pl/$1 [R=301,L]
    Przekierowanie działa dobrze tzn np przenosi domenaX.pl/firma na domena.pl/firma

    Pytanie czy można takie przekierowanie wykorzystywać do pozycjonowania. Chodzi mi o to, żeby mniej pewne linki szły na domenaX.pl. W razie czego po prostu usunę przekierowane i strona docelowa może uniknie filtra.
    Drugi cel po co chciałbym to zrobić to dodatkowe ukrycie zaplecza i źródeł linków.

    Czy takie przekierowanie domenaX.pl -> domena.pl w/g mojego zapisu z .httaccess przenosi obecnie moc seo. No i czy da się tak pozycjonować również na podstrony domenaX.pl/2 -> domena.pl/2

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Tak, takie przekierowanie przekazuje moc pozycjonowania, choć linki do starej domeny będą dawać trochę mniej, niż gdyby były bezpośrednio do nowej domeny. Natomiast pierwszy cel jest jak najbardziej słuszny – wystarczy usunąć 301 i groźba filtra powinna zniknąć. Pamiętaj tylko, że po usunięciu przekierowania również dobre linki do starej domeny przestaną dawać swoją moc. Natomiast co do ostatniego pytania, to dwa elementy w twoim zapisie: (.*) i $1 gwarantują, że podstrony będą przekierowywać na nową domenę od razu na właściwą podstronę.

      Odpowiedz
  • hauer mateusz

    mamy pytanie : jak ktoś pozyjonuje uzywając 301 to linkuje dalej na tą domenę na której jest 301 ? nie ma możliwości w majesticseo, ahref na wykrycie tego ?

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Zapewne chodzi ci o ukrycie sposobów linkowania przed konkurencją. Jeśli zrobisz przekierowanie 301 z domeny A na domenę B, to zdecydowanie warto wciąż umieszczać linki do domeny A, będą one wspierać DomenęB. Zarówno Majestic jak i Ahrefs pokazują na liście backlinków adresy (w naszym przykładzie z domeny A), które przekierowują na wyszukiwaną domenę (czyli domenę B). Jednak jeśli na domenie A w pliku robots.txt zablokujesz działanie większości robotów (pamiętając, żeby nie blokować Google), to mało kto będzie w stanie znaleźć domenę A. Przy czym najlepiej sprawdza się to w przypadku, kiedy wcześniej nie miałeś żadnych linków/przekierowań z domeny A na domenę B, ponieważ np. w Majestic wciąż można znaleźć kiedyś istniejące linki, nawet jeśli są już usunięte.

      Odpowiedz
  • slavinho

    chce dla mojej witryny przypisac domene. obecnie strone strony mam na slavinho.96.lt oraz na partyka.vgh.pl na interii  i na prv.pl jak to wszystko połaczyć. oraz jesli na stronie  np. http://slavinho.96.lt/category/moje-boisko/zawodnik/ ma podstrony itp to czy dodajac komercyjna domene np. slawomir.pl  podstrony bede widziane jako slawomir.pl/category/moje-boisko/zawodnik/    co radzisz z tym fantem. dziekuje

    Odpowiedz
    • Łukasz Przestrzelski

      Musiałbyś trochę dokładniej opisać, co chcesz wykonać. Na serwerze, na którym otwiera ci się stara domena, możesz w pliku .htaccess ustawić przekierowanie, żeby każdy był odsyłany na nową domenę – niezależnie, czy będzie ona przypisana do tego samego serwera, czy do innego. I nie dotyczy to tylko strony głównej, można jedną linijką ustawić, żeby przekierowywało każdą podstronę, czyli chyba to, co byś chciał osiągnąć. Opisz problem bardziej szczegółowo, a napiszemy dokładniejsze instrukcje.

      Odpowiedz
    • Tekston

      Dzięki. W końcu udało mi się poprawnie skonfigurować przekierowanie

      Odpowiedz
  • Wojtek

    Bardzo przydatny artykuł. Dzięki!

    Odpowiedz

Leave a ReplyCancel reply