Ranking wyszukiwarek

Wyniki wyszukiwania to treści pojawiające się na stronie wyszukiwarki lub partnera wyszukiwarki po zapytaniu o dane słowo kluczowe.

Wyróżnia się dwa typy wyników: naturalne – bezpłatne linki, określane także organicznymi oraz sponsorowane – płatne linki o charakterze reklamowym.

W przypadku wyników naturalnych o wynikach decydują algorytmy wyszukiwarki, co najbardziej odpowiada poszukiwanemu wyrażeniu.

Rys. 1. Wyniki naturalne.

W przypadku wyników sponsorowanych decydują reguły uczestnictwa w programie reklamowym.

Rys. 2. Wyniki sponsorowane.

Jeśli współczynniki jakości i stawki za słowa kluczowe będą odpowiednio wysokie, linki mogą pojawić się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania.

Rys. 3. Wyniki sponsorowane pojawiające się nad naturalnymi wynikami.

Linki mogą pojawić się również pod naturalnymi wynikami wyszukiwania.

Powyższe wyniki przedstawiają przykładowe strony wyników wyszukiwania – szczegóły różnią się zależnie od wyszukiwarki, witryny i innych czynników.